۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

شیوا نظرآهاری را آزاد کنید




شیوا
نظرآهاری فعال حقوق بشر و سخنگوی کمیته گزارشگران حقوق بشر و فعال دفاع از زندانیان سیاسی است ، شیوا دو روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری توسط نیروهای اطلاعاتی در محل کار خود بازداشت شد و به زندان اوین منتقل شد .
شیوا نظرآهاری مدت 33 روز را در سلول انفرادی بند 209 گذارند وبعد از 102 روز تحمل آزار در زندان مخوف اوین با قرار وثیقه 200 میلیون تومان از زندان آزاد شد .
شیوا بعد از مدت کوتاهی دوباره شب 9 آذز که به همراه تعدادی از فعالان اجتماعی و مدنی و خانواده های زندانیان سیاسی عازم قم برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری بود بازداشت شد و دوباره به زندان اوین منتقل شد .
بعد از بی خبری کامل از سرنوشت شیوا ، در پنج شنبه 22 بهمن اجازه تماس به مدت 30 ثانیه به او داده شد و شیوا گفت که مدت 60 روز در انفرادی بوده و از وضعیت وخیم خود در سلول انفرادی خبر داد ، شیوا در وضعیت بد سلامتی بسر می برد ، او را در یک سلول انفرادی بسیار کوجک که حتی نمی تواند پاهایش را دراز بکشد نگهداری می کنند .
شیوا نظرآهاری فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس بدون هیچ دلیل و اتهامی بازداشت شده و تا به حال هیچ جرمی علیه او اعلام نشده.
مدتهاست که نویسندگان و وبلاگ نویسان ، فعالان حقوق بشر و مدنی ، فعالان سیاسی و شهروندان ایرانی درجامعه ایران امنیت ندارند و بازداشت می شوند و یا در خطر بازداشت قرار می گیرند و در زندان های قرون وسطائی حکومت اسلامی زیر شدیدترین شکنجه ها نگهداری می شوند.
نگهداری شیوا نظرآهاری در زندان نقض بارز حقوق بشر و خلاف ادعاهای حاکمان حکومت اسلامی است که در شورای حقوق بشر سازمان ملل از آزادی دم می زنند .

به نقل از: زاگرس